Któż z nas nie kocha słodyczy! Ubóstwiamy się do nich uciekać by poprawić sobie samopoczucie, w trakcie spotkań z przyjaciółmi czy oglądania telewizji, jednak chociaż jest to relaksujące, tego typu nawyki są bardzo niezdrowe. Nadmiar cukru, tłuszczu i kalorii, których pełne są standardowe desery, może przyłożyć rękę do nadwagi, cukrzycy bądź schorzeń mięśnia sercowego. Czy to dowodzi, że powinniśmy całkowicie zrezygnować z deserów? Bezsprzecznie nie! Poniżej szereg porad, jak przyrządzić dietetyczne przekąski.
Podstawą powinno być ograniczenie cukru. W jaki sposób to zrobić? To proste. Cukier możemy niewyobrażalnie bezboleśnie substytuować poprzez zastosowanie naturalnych słodzików, takich jak dla przykładu stewia albo ksylitol. Stewia to roślina pochodząca z Ameryki Południowej, która niewyobrażalnie dostatnia jest w glikozydy. Nie są one trawione przez ludzi, więc pomimo tego, że stewia jest prawie kilkaset razy bardziej słodka niż cukier, nie ma niszczycielskiego wpływu na nasz organizm. Ksylitol to naturalny cukier pochodzący z brzozy, przez wzgląd na swoje działanie przeciwpróchnicze wykorzystywany w produkcji gum do żucia.
Nie zapominajmy ponadto żeby zastąpić bitą śmietanę naturalnym jogurtem. Fundamentem zdrowych, dietetycznych przekąsek może być z pomyślnością kasza jaglana, która doskonale sprawdzi się do pieczenia ciast.
Kolejnym interesującym artykułem, który możemy wykorzystać do przyrządzenia dietetycznych przekąsek jest tapioka. To roślina z Ameryki Południowej, która doskonale sprawdzi się do przygotowania różnorodnych musów i puddingów.
Jak widać, dieta nie musi oznaczać bezwarunkowej rezygnacji z deserów, należy je wyłącznie prawidłowo przygotować, tak, aby były zdrowe.