Świąteczne przysmaki kuszą każdą z nas. Ciężko jest nam bowiem oprzeć się pulchnym pierogom, aromatycznym ciastom a także długo wyczekiwanym uszkom z grzybami. Warto jednak nie zapominać, że kilkudniowe obżarstwo nie musi pozostawiać po sobie śladów w postaci nadprogramowych kilogramów. Wystarczy bowiem, że zastosujemy się do jednej, prostej zasady.
Jak mówi świąteczna tradycja, we wigilię Bożego Narodzenia obowiązuje post ścisły od świtu aż do wieczora. Tradycja ta jest jednak dla ludzkiego organizmu bardzo niezdrowa. Aby nie przytyć, we wigilię warto bowiem zjeść nieobciążające śniadanie oraz dietetyczny obiad. Posiłki te pozwolą bowiem uchronić się nam przed napadem zbytniego deficytu kalorycznego i umożliwią degustację kompletu potraw wigilijnych bez troski o figurę. Jeżeli nasz organizm nie będzie wygłodzony, łatwiej nam będzie powstrzymać się od pochłonięcia wszystkiego, co jest na stole.
Trzeba koniecznie podkreślić, że ugotowanie dietetycznego obiadu we wigilię nie musi być bardzo czasochłonne. Każda z nas może ugotować go dosłownie w bardzo krótkim czasie, nie martwiąc się, że traci cenne minuty potrzebne na przygotowywanie potraw na wieczerzę. Najprostszym daniem obiadowym – w dodatku postnym – jest biała fasola zapieczona z jarmużem. Do jej przygotowania niezbędna jest jedynie fasola namoczona wcześniej w wodzie, paczka jarmużu a także ulubione przyprawy. Danie zapiekane jest w piekarniku, dzięki czemu jest ono gotowe bez konieczności długiego przygotowywania. Ten niebywale prosty, obiad o niskiej zawartości kalorii pomoże nam zaspokoić głód i w niedługim czasie po świętach zmieścić się w ulubioną suknię na sylwestra.